דוד שמש או דוד חשמלי? במה כדאי להשקיע?

אתם רוצים לצמצם את העלויות הקבועות שלכם, ואם אפשר, רצוי לבחור בפתרונות שיסייעו גם בשמירה על הסביבה. אחד הלבטים המרכזיים המשפיעים על הכיס ועל הסביבה קשור בבחירה בין דוד שמש לדוד חשמל. לכל אחד מהם יתרונות משלו אבל באופן טבעי, גם חסרונות. אז לפני שאתם מקבלים החלטה ומזנקים אל חדר הרחצה שלכם, הנה כמה דברים שחשוב לדעת.

חיסכון כלכלי ואנרגטי – דוד שמש

דוד שמש הוא הפתרון הפשוט והקלאסי שמתאים לכל מי שרוצה לחסוך באנרגיה, ועל הדרך לצמצם את חשבון החשמל שלו. כדי להנות ממים חמים נדרש דוד אשר מנצל את קרני השמש, מחמם את המים ומבטיח רחצה נעימה בטמפרטורה מושלמת. הוא גם ידידותי לסביבה, וזו נקודה חשובה שכדאי לקחת בחשבון.

מצד שני, מזג האוויר הוא שחקן מרכזי בסיפור הזה. למעשה, בימים בהם השמש מסתתרת מאחורי העננים, יש סיכוי לא שתקבלו מים קרים למדי. אז אולי תחסכו כמה שקלים, אבל כדאי שתיערכו גם בימים האלה. נכון, ישראל מדינה שטופת שמש, ולרוב זה מספיק, אבל מה תעשו בחורף? אלה בדיוק הימים בהם אמבטיה חמה היא כל מה שאנחנו באמת רוצים וצריכים.

גמישות גבוהה – דוד חשמל

אם דוד שמש תלוי במזג האוויר, דוד חשמל בוודאי אינו זקוק לשמש או לאף מאור אחר. תוכלו להזמין חשמלאי מוסמך, להתקין דוד חשמל ולהוסיף גם טיימר שיעניק לכם שליטה מרבית. באופן הזה ניתן להגדיר את משך זמן החימום, ולהתעורר בשעת בוקר מוקדמת למקלחת חמה, גם ביום חורף קפוא במיוחד. בקיצור, לא משנה מה קורה שם בחוץ, לכם יש מים חמים.

מנגד, נזכיר כי מדובר בפתרון המבוסס על חשמל, מה שאומר שהחשבון החודשי שלכם עומד לתפוח. בנוסף, התלות הזו באנרגיה חשמלית נחשבת קצת פחות ידידותית לסביבה.

איך תבחרו את הפתרון הנכון עבורכם?

אז איך בכל זאת מקבלים החלטה, ואיזה דוד מתאים לצרכים שלכם? כדי לענות על השאלה הזו חשוב לבדוק האם ניתנת כלל האפשרות להתקין דוד שמש בבניין בו אתם מתגוררים. באזורים בהם החשיפה לשמש ממילא קצת יותר נמוכה, ייתכן כי דוד חשמל יספק פתרון אפקטיבי יותר. אם זכיתם להתגורר באזור עם שמש חרוצה שעובדת במשך (כמעט) כל השנה, דוד שמש יכול להתאים לו כמה שטיחון לאמבטיה.

בחנו את האפשרויות

לסיכום, חשוב מאוד לבחון את הצרכים שלכם ולקבוע מה חשוב לכם יותר – גמישות מקסימלית ואפשרות ליהנות ממים חמים בכל זמן שתבחרו, גם אם זה יעלה קצת יותר, או חיסכון כלכלי המלווה בימים נטולי מים חמים? שקלו את האפשרויות, ואולי אפילו תגלו שאפשר לשלב בין כמה פתרונות כדי ליהנות מתוצאה מושלמת. מצד אחד חיסכון כלכלי, ומצד שני פתרון מדויק לימים האפורים ונטולי השמש. 

שתפו:

עוד מאמרים בנושא